Sirpakan tapahtumia

20.9.2018

STEA-rahoitteisen SIRPAKKA-arjenhallintahankkeen tavoitteena on lisätä Jyvässeudulla asuvien työttömien työnhakijoiden hyvinvointia. Hankkeen toimintamuotoja ovat mm. yksilö- ja ryhmätapaamiset, kotikuntien kulttuuritarjontaan ja erilaisiin liikuntamuotoihin tutustuminen, luontoliikunta ja palstaviljely.

Syyskaudelle on suunniteltu monenlaista mielenkiintoista toimintaa esim. eläkeinfo, Muistiryhmä, Painonhallinta- Vertaituella eroon tupakasta - sekä Rahahuolet puheeksi -ryhmä. Käymme myös sinfonian koeyleisönä sekä taidenäyttelyissä. Vuosi huipentuu Sirpakan pikkujouluihin.

Valitettavasti AaltoAlvarin uimahalli- ja kuntosalikäyntejä ei syyskaudella enää ole. Mikäli Sirpakka saa jatkoa palataan asiaan ensi vuonna. Myöskään marajaretkiä ei huonon marjasadon vuoksi järjestetä.

Tutustuminen Katulähetyksen EkoCenter Talentti -kierrätystavarataloon 9.10.

Tutustumme kierrätykseen sekä pajoihin, kirppariin lajitteluun ja leikkuupuoleen. Talenttiin lähdetään Mataralta klo 13.30. Sinne voi mennä myös suoraan ja siellä tulisi olla klo 14 mennessä. Jos kiinnostuit, ilmoittaudu viimeistään 4.10. Ilmoita myös, jos voit ottaa kyytiläisiä. Tietoja Talentista

Rahahuolet puheeksi -ryhmä aloittaa 4.10 klo 13 mataralla.

Painavatko rahahuolet mieltäsi? Jos vastasit kyllä, tule mukaan Sirpakan Rahahuolet puheeksi -ryhmään. Ilmoittaudu mukaan viimeistään 1.10.

Rahahuolista voi olla vaikea puhua ja jatkuvat rahahuolet kuormittavat mieltä. Rahasta puhuminen ei tuo rahaa lisää, mutta voi helpottaa oloa ja antaa rohkeutta avun hakemiseen.

Usein taloudellisesta niukkuudesta tunnetaan myös häpeää ja syyllisyyttä. Rahasta puhumisen ei tarvitse tarkoittaa puhetta rahasummista, vaan se on puhetta arjesta ja siinä pärjäämisestä. Kaikilla on arjessa käytössä keinoja, joilla voi vaikuttaa omaan talouteen ja hyvinvointiin. Jakamalla omia kokemuksiaan muille huomaa, millaisia arjen niksejä on jo itse keksinyt. Muilta ryhmäläisiltä voi saada säästövinkkejä arkeen sekä uutta tietoa edullisista tapahtumista ja toiminnasta.

Tule mukaan Vertaistuella eroon tupakasta -ryhmään

Ryhmä aloittaa 2.10. klo 13 ja kokoontuu 7 kertaa. Paikka on Mataran Kanerva-tila, Matarankatu 4 (3. krs.).
Ryhmää vetävät Filha ry:n kouluttamat vertaistukiohjaajat. Vertaistuki on lempeää tukea vaikeassa asiassa. Ryhmässä saat ohjeita ja vinkkejä parempaan onnistumiseen ja tapaat muita samassa tilanteessa olevia ihmisiä.
Mikäli haluat mukaan, Ilmoittaudun mukaan viimeistään 28.9.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset: sirpakka.assistentti@jstry.fi
tai 040 241 8058 (soittamalla klo 8 -14)

SIRPAKAN tapahtumiin voivat osallistua Jyvässeudulla asuvat työttömät työnhakijat. Osallistuminen on maksutonta. Kaikki tapahtumat ovat päihteettömiä.

SIRPAKKA-hanketta rahoittaa STEA (Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus).

Muistattehan, että voitte tulla juttelemaan Sirpan kanssa ja tekemään hakemuksia, valituksia ja ottamaan asioista yhdessä selvää. Varaattehan ajan etukäteen.