Sirpakan kesän tapahtumia

18.6.2018

STEA-rahoitteisen SIRPAKKA-arjenhallintahankkeen tavoitteena on lisätä Jyvässeudulla asuvien työttömien työnhakijoiden hyvinvointia. Hankkeen toimintamuotoja ovat mm. yksilö- ja ryhmätapaamiset, kotikuntien kulttuuritarjontaan ja erilaisiin liikuntamuotoihin tutustuminen, luontoliikunta ja palstaviljely.

Kesän aikana Sirpakka -hanke järjestää monenlaista mukavaa toimintaa. Kesällä tehdään marja- ja luontoretkiä, järjestetään Työttömän hyvinvointi -koulutus sekä Voimaannu mieleltäsi maalaten -ryhmä.

Sirpakan toiminnasta tiedotetaan myös sähköpostilla. Jos halua liittyä Sirpakan sähköpostilistalle, ilmoita yhteystietosi Sirpakan assistentille, sirpakka.assistentti@jstry.fi.

Työttömän jaksaminen ja arjen hallinta -kurssi 16. – 17.8.

Paikka: Jämsän Koskenpää (järven rannalla)
Majoitus: 2 – 4 hengen huoneissa
Kouluttaja: Tuula Laine / koulutussuunnittelija / Työväen Sivistysliitto TSL

Ilmoittautumiset viimeistään 30.7. Mukaan mahtuu 12 henkilöä. Mikäli ilmoittautumisia tulee enemmän, osallistujat arvotaan.

Koulutuksen sisällöt:

• Ennakkokysely ennen kurssin alkua.
  • Työelämä nyt ja tulevaisuudessa
  • Työttömyyden haasteet
  • Oman elämän hallinta – onko sitä?
  • Jaksamisen pilarit
  • Seuraavat askelmerkkini – suunnitelman tekeminen

Rentoutumis- ja keskittymisharjoituksia, luonnossa liikkumista, erilaisia hoitoja ja/tai liikuntaa jne. kurssipaikan suomien mahdollisuuksien mukaan

Tavoitteet:

Kurssin tavoitteena on lisätä osallistujien jaksamista ja oman elämän hallinnan tunnetta. Kurssilla pureudutaan myös ajankohtaisiin, työttömän elämään vaikuttaviin asioihin ja haasteisiin. Oleellinen tavoite kurssilla on rentoutuminen ja virkistyminen.

Lisätietoja Sirpa Nieminen, 040 701 1662, sirpa.nieminen@jstry.fi

Huom. Sirpa sekä assistentti ovat kesälomalla 25.6. – 29.7.2018

Elokuussa tehdään marja- ja luontoretkiä.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset: sirpakka.assistentti@jstry.fi tai 040 241 8058

SIRPAKAN tapahtumiin voivat osallistua Jyvässeudulla asuvat työttömät työnhakijat. Osallistuminen on maksutonta. Kaikki tapahtumat ovat päihteettömiä.

SIRPAKKA-hanketta rahoittaa STEA (Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus).

Muistattehan, että voitte tulla juttelemaan Sirpan kanssa ja tekemään hakemuksia, valituksia ja ottamaan asioista yhdessä selvää. Varaattehan ajan etukäteen.

Tapahtumiin ilmoittaudutaan osoitteeseen sirpakka.assistentti@jstry.fi tai puhelimitse p. 040 241 8058.