Hyvinvointikioski

4.9.2018

Hyvinvointikioski tarjoaa erilaisia maksuttomia terveyttä ja hyvinvointia edistäviä matalan kynnyksen palveluita työttömille työnhakijoille.

Hyvinvointikioskin toimipaikat ja aukioloajat:

Keskiviikkoisin ja torstaisin klo 11-15 Matara, Matarankatu 6B (opasteet)
Tiistaisin kioski kiertää sovitusti eri puolilla Jyväskylää

Katso lisää tietoja kioskista:

www.jamk.fi/hyvinvointikioski

HYVINVOINTIKIOSKIN TEEMAPÄIVÄT SYKSYLLÄ 2018

Teemapäivät pidetään Jokikievarin aulassa Mataralla, poikkeus 10.10. Tapahtumiin ei tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Keskiviikkona 26.9 klo 9 – 15. Luomihuolipäivä. Keski-Suomen Syöpäyhdistyksen neuvontahoitajat tarkastavat luomia. Päivä on täynnä, mutta voit tiedustella peruutuspaikkoja: satu.kortelainen@jstry.fi

Torstaina 27.9. klo 11 – 15. Terve suu, parempi mieli. Hammaslääkäri Sari Kyytinen vierailee jälleen kioskilla opastaen suunterveyteen liittyvissä asioissa. Jaossa tuotenäytteitä.

Keskiviikkona 10.10. Digiliikuttavan hyvä päivä vol. 2 Lutakossa Jyväskylän ammattikorkeakoulun kampuksella. Ohjelmassa mm. SuomiMies-testejä, polkupyöräergometritestausta, hyppäyksiä virtuaalitodellisuuteen. Lisätietoja myöhemmin.

Keskiviikkona 24.10. klo 11 – 15. Aikuissosiaalityö tutuksi. Jyväskylän kaupungin sosiaalipalvelujen työntekijät jalkautuvat kioskille. Tule tutustumaan sosiaaliohjaukseen ja asumisohjaukseen. Kioskilla tavattavissa myös Sirpakka-hankkeen vapaaehtoisia talous- ja velkatukihenkilöitä.

Torstaina 1.11. klo 11 – 15. Monien mahdollisuuksien vapaaehtoistyö. Antti Rajala ja Leila Koskinen Vapaaehtoistoiminnan palvelut Vaparista ovat mukana kioskilla. He kertovat erilaisista vapaaehtoistyön mahdollisuuksista ja seikoista, jotka koskevat vapaaehtoistoimintaa.

Keskiviikkona 7.11 klo 11 – 15. Apetta aivoille. Voiko muistisairauksia ennaltaehkäistä? Asiaa aivoterveydestä ja muistisairauksista toiminnallisesti aivoja treenaten. Muistiluotsi Keski-Suomen muistiyhdistyksestä jalkautuu kioskille.

Keskiviikkona 14.11. klo 11 – 15. Asiaa ravitsemuksesta. Ravitsemusterapeutti Eeva Nykänen luennoi teemalla ’arjen valinnoilla hyvinvointia’ klo 11-12 (neuvotteluhuone Hilla) ja hän on tavattavissa kioskilla luennon jälkeen iltapäivällä. Esillä myös pienimuotoinen elintarvikenäyttely.

Kioskilla toteutetaan kerran kuukaudessa digipäivä, jolloin on mahdollista saada ohjausta sähköisten palvelujen käytössä, esim. Hyvis.fi ja Omakanta.fi sekä henkilökohtaista neuvontaa oman älypuhelimen, tabletin tai kannettavan tietokoneen käytössä. Digipäivät torstaisin 30.8, 20.9, 25.10, 22.11 ja 13.12 klo 11-15.

Seuraa ilmoittelua facebookissa ja kioskin nettisivuilla. Lisätietoja: www.jamk.fi/hyvinvointikioski tai hyvinvointikioski@jamk.fi

Hyvinvointikioski hankkeen (01.09.2016 – 31.12.2018) päätoteuttajana on Jyväskylän ammattikorkeakoulu ja osatoteuttajina Jyvässeudun työllistämisyhdistys ry ja Jyväskylän kaupunki. Hanketta rahoittaa Euroopan sosiaalirahasto (ESR) Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksen (ELY) kautta.