Hyvinvointikioski

8.2.2017

Hyvinvointikioski tarjoaa erilaisia maksuttomia terveyttä ja hyvinvointia edistäviä matalan kynnyksen palveluita työttömille työnhakijoille.Tiistaisin klo 10:00 - 14:00 Matarassa.

Tähän kootaan Hyvinvointi-/Terveyskioskin uutiset ja tapahtumat:

Ryhmätoiminta keväällä 2017

Miesten ulkoiluryhmä Huhtasuolla Huhtasuolla käynnistyy keväällä miehille suunnattu toimintaryhmä, jossa liikutaan luonnossa ja kokeillaan erilaista tekemistä ryhmäläisten kiinnostuksen mukaan. Ryhmä sopii kaiken kuntoisille ja toiminta suunnitellaan yhteistyössä ryhmäläisten kanssa.

Parin tunnin ulkoiluhetket sijoittuvat lähimaastoon ja lähiliikuntapaikolle. Tarvittavat välineet hankitaan yhdessä ja mahdolliset tarjoilut tulee hankkeen kautta. Osallistujat on vakuutettu hankkeen toimesta. Ryhmä kokoontuu viikoittain yhteensä 7 kertaa, 14.6. asti. Ensimmäinen kokoontuminen Huhtasuon Kylätoimistolla keskiviikkona 3.5.klo 13. Ryhmää ohjaa Janne Laitinen ammattikorkeakoulusta.

Ryhmään mahtuu 8 osallistujaa ja täytämme paikat ilmoittautumisjärjestyksessä Lisätiedot: Janne Laitinen, p. 0400 976 751 Ilmoittautumiset: Outi Teittinen, p. 040 167 7627 tai hyvinvointikioski(at)jamk.fi

Ruokakurssi – maittavat ja edulliset ateriat Huhtikuussa käynnistyy hyvinvointikioskin ruokakurssi, jossa kokataan terveellistä ja ravitsevaa ruokaa edullisesti. Kurssi kokoontuu 2 kertaa ja mukaan mahtuu 14 osallistujaa. Kurssin ohjaajina toimivat restonomiopiskelija Maiju Kupari ja sairaanhoitaja Maarit Engelberg.

Kurssipaikkana toimii Palvelualojen opiston opetuskeittiö (Salokatu 20) ja kokoontumiskerrat ovat 18.4 klo 10-14 ja 27.4 klo 10-14 Lisätiedot ja ilmoittautumiset: Outi Teittinen, p. 040 167 7627 hyvinvointikioski@jamk.fi

Hyvinvoivana kohti kesää
Ryhmässä käsitellään hyvinvoinnin eri osa-alueita: fyysistä ja psyykkistä hyvinvointia, ravitsemusta ja painonhallintaa, liikkumista ja lepoa. Ryhmän toiminta on tavoitteellista ja sen sisältöä suunnitellaan yhdessä ryhmäläisten kanssa.

Ryhmästä saa ohjausta ja uusia virikkeitä hyvinvoinnin ylläpitämiseen. Kokoonnumme kahden viikon välein, yhteensä viisi kertaa. Ryhmäläisillä on mahdollisuus ottaa käyttöön internetin tai älypuhelimen kautta toimiva etävalmennusohjelma oman hyvinvoinnin tueksi, jolloin valmennus voi jatkua pidempään. Ryhmän toiminnan tavoitteena on tuoda lisää virkeyttä ja hyvinvointia elämään. Ryhmän tapaamiset ovat Matarassa tiistaisin klo 14. Ryhmään mahtuu 10 osallistujaa ja täytämme paikat ilmoittautumisjärjestyksessä. Ensimmäinen kokoontumiskerta 25.4 klo 14, kokoushuone Pyörre.
Lisätiedot ja ilmoittautumiset: Outi Teittinen, p. 040 167 7627 tai hyvinvointikioski(at)jamk.fi

Etävalmennuksella hyvinvointitavoitteeseen Hyvinvointikioski on ottanut käyttöönsä MCoach – palvelun, joka mahdollistaa ohjauksen ja neuvonnan internetin tai älypuhelimen kautta.

Etävalmennuksen sisältö voi liittyä esimerkiksi liikuntaan, ravitsemukseen, uneen, stressin- ja ajankäytön hallintaan tai mielen tasapainoon. Valmennukseen voidaan ottaa kevään 2017 aikana 10 henkilöä. Valmennus alkaa henkilökohtaisella tapaamisella, jossa asetamme yhdessä tavoitteet, mietimme valmennuksen sisällön ja keston sekä tutustumme MCoachin käyttöön. Valmentajina toimivat hyvinvointikioskin työntekijät ja tarvittaessa käytämme myös muita asiantuntijoita.