Kuka kuuntelee leipäjonojen köyhää? - valtakunnallinen teemapäivä ma 21.9.2020

Suolahdessa:

21.9 klo 10 alkaen Suolahden Työttömien ruokalassa, Kisakatu 7, 44200 Suolahti

Tapahtumassa jaetaan EU-ruoka-apua, mitataan verenpaineet ja verensokerit, jaetaan kokemuksia köyhyydestä ja ajatuksia arjen vastoinkäymisistä ja voitoista.

Kaikille osallistujille tarjotaan keittolounas klo 11.00 alkaen. Lämpimästi tervetuloa!

Järjestäjä: Suolahden Työttömät ry

Jyväskylässä:

21.9. klo 15 – 17 Kahvila Ilona & Ilmarissa (ent. Kahvila Agape), Sammonkatu 5, 40100 Jyväskylä

Tilaisuuteen on mahdollisuus ottaa kymmenen (10) etukäteen ilmoittautunutta henkilöä, jotta voimme huolehtia riittävistä turvaväleistä ja yleisestä koronaturvallisuudesta. Toivomme, että juuri sinä, ruoka-apua tarvitseva pääsisit tilaisuuteen erikoisasiantuntijaksi keskustelemaan yhteiskunnallisestikin tärkeästä aiheesta.

Ilmoittautuminen 17.9. mennessä puhelimitse 040 515 0706 tai sähköpostitse osoitteeseen taina.koponen@jklkl.fi

Järjestäjä: Jyväskylän Katulähetys ry

Yhteistyössä: 3K-verkosto, Jyväskylän katulähetyksen ruoka-apu, Jyväskylän kaupunki, Jyväskylän seurakunta, Jyvässeudun työllistämisyhdistys ry, Jonosta yhteyteen -hanke
Sekä valtakunnalliset: Ruoka-apu.fi ja Työttömien Keskusjärjestö ry

Ootsä joku joku köyhä??” Keskustelua lapsiperheköyhyydestä

19.10. klo 15 alkaen Jyväskylässä

Köyhyyttä kokeneet lapsiperheelliset kertovat arjen haasteista. Miten köyhyys vaikuttaa lapsiin ja mitä pitäisi tehdä köyhyyskierteen katkaisemiseksi?

Keskustelu järjestetään etäyhteydellä vallitsevan koronatilanteen vuoksi. Osallistumislinkki jaetaan myöhemmin. Seuraa tapahtuman päivittymistä: www.facebook.com/jstry.fi

Järjestäjä; Kuka kuuntelee köyhää -alueverkosto

Yhteistyössä: Jyväskylän seurakunta, Jyvässeudun työllistämisyhdistyksen Sirpakka-toiminta ja Missä mennään miehet -hanke, Työttömien Keskusjärjestö ry